Behind PPC, SEO, UX, UI, SOME - 6 let osobních zkušeností a poučení z optimalizace balení v e-shopu
Jak se markeťák zvedl ze židle a šel na balírnu? Čeho by se měl každý e-shopař na balírnách vyhnout? 6 let osobních zkušeností a 22 konkrétních poučení z optimalizace balení v malém e-shopu se železem jsem se rozhodl nasdílet
- Autor:
-
Lukáš Chládek
- Publikováno:
- před 5 dny
- Štítky:

Marketér poprvé na balírně
"Vem si ten karton a omotej ho z každý strany strečkou a ohni o ty rohy vole."
Vedoucí skladu
Vůbec netuším, která bije, ale snažím se být rychlej a po 5 minutách ze mě kape jako ze saunéra, který právě odstartoval ceremoniál. Uteče první směna a já už vím, že jsem se rozhodl dobře. Pověsit digitální marketing na chvilku na hřebík a podívat se na proces balení mi dává velký smysl.
Na balírně je špatně snad úplně všechno. Peru se s procesem hledání zakázek – nemohu je najít. Opravdu. Čumím do regálu se zakázkami dobrých 10 minut než konečně najdu objednávku v plastové krabici. Nemám páru, jak balit a nikdo mi neporadí. Občas zastavím zkušenějšího brigádníka, aby mi poradil.
Už huš se chystám balit svůj tetris položek objednávky. Ale nemám krabici. Božee zase hledám. Po chvíli mám krabici, mám zakázku, kontroluju položky, vyplňuji krabici plastovou výplní a zavírám. No a aby toho nebylo málo, tak došla lepicí páska na odvíječi. V pohodě. Člověk by si řekl, že nemůže udělat chybu při výměně lepicí pásky, omyl – může. Takže jsem jí nalepil obráceně. Suma sumárum – zakázku jsem opravdu zabalil, pokud je mi známo i správně bez reklamace.
Stačila mi jedna směna, abych pochopil, že mohu mít PNO v PPC reklamě klidně 12 % namísto 9 %. Stačí, když si vyhrnu rukávy a vlítnu na optimalizaci balení.
Pro Čtvrtkon jsem udělal sumarizaci všech 22 věcí, které jsem se na balírně naučil, ale pokud by někdo stál o celkový report čítající 2500 slov vč. pár vtipných pointů, zbytek článku je tady: https://chladas.com/jak-optimalizovat-balirnu-e-shopu-6-let-zkusenosti-22-konkretnich-rad/
22 věcí, které jsem se naučil za 6 let při optimalizaci balírny
- jít na nižší pozici není ostuda, ale občas manažerská nutnost
- někdy je lepší vykašlat se na data
- efekt manažera mezi skladníky má super dopad do firemní kultury
- ohraná fráze, co neměříš, to neřídíš platí
- zjistit, co měřit a jak není na 5 minut práce
- občas stačí papír A4, propiska + levné ruce
- když programátor vidí na vlastní oči, jak je něco na hovno, dějou se věci 🙂
- nikdy nepředpokládej, že skladník umí zapnout tablet
- nikdy nepředpokládej, že se lidé k technice budou chovat jako ke svým vlastním zařízením
- vyplatí se řešit detaily, mohou mít větší vliv než to vypadá
- transparentně komunikovat s týmem vede k větší participaci na projektu
- nepoužívat klasické tiskárny v provozu, jen štítkové
- outsourceovat servis hardwaru a nedělat inhouse
- co je přilepené, zabetonované apod. se hůř krade
- vystrčit hlavu z e-commerce do jiných oborů není na škodu
- balení železa není čistě mužskou devízou
- na začátku je lepší odměny více utáhnout, povolit lze vždy
- mít hromadu dat a hezké dashboardy nestačí
- krátkodobě udělat čuňárnu lze, ale dlouhodobě raději specialistu
- je lepší, když lidé chtějí než, když musejí
- občas je třeba pocítit, že z vlastního krev teče
- správný střední management ušetří spoustu energie
Máte ve správě e-shop a majitel má pocit, že mu expedice utíká pod rukama? Pošlete ho na pár týdnů stát se skladníkem a třeba ušetří spoustu zlaťáků. Nesouhlasíte s nějaký bodem? Napište mi do komentářů nebo PM.
Lukáš